המשטרה בקמפיין הסברה: כך עובדת תעמולת הטרור

בנצי לייזרוביץ No Comments on המשטרה בקמפיין הסברה: כך עובדת תעמולת הטרור

תעמולת הטרור הפלסטינית: גוברים ניסיונות ההסתה ברשת בערבית, בעיקר בקרב תושבי מזרח ירושלים ופלסטינים. לצורך מנגנון ההסתה והפייק ניוז הכל כשר: להפוך מחבלת שמנסה לרצוח שוטר לאשה תמימה שרק באה להתפלל והותקפה, ותאונת דרכים קטלנית בכביש לאירוע לאומני. כך מנסים ארגוני טרור ובעלי אינטרסים זרים להסית לפגיעה בחפים מפשע

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תודעת השקרים, הפרסומים הכוזבים והסתה גוברת ברשתות החברתיות בערבית: בימים האחרונים גוברים ניסיונות ההסתה ברשת בערבית, בעיקר בקרב תושבי מזרח ירושלים ופלסטינים. מחבלת שמנסה לרצוח שוטר הפכה לאשה תמימה שרק באה להתפלל והותקפה ותאונת דרכים קטלנית בכביש הפכה לאירוע לאומני.

במשטרה עדים בימים האחרונים לפרסומים כוזבים ושקריים ברשתות חברתיות בערבית, המוכוונים לערביי ישראל ופלסטינים, כשחלקם מבוצעים ע״י ארגוני טרור.

הלילה, רוכב אופנוע בן 20 תושב מזרח ירושלים שעפ״י החשד נסע במהירות מופרזת, עקף בפראות בתוך מנהרת ליפתא נהג רכב, גם הוא תושב מזרח ירושלים.

מחקירה ראשונית של תאונת הדרכים ומתיעוד של התאונה, עולה בבירור כי מדובר בתאונת דרכים עצמית של רוכב האופנוע, שלאחר שביצע עקיפה מסוכנת של רכב במהירות גבוהה, התנגש בדופן המנהרה בעוצמה רבה, נפל לקרקע, נגרר בחוזקה על הכביש ונפגע באורח קשה. מעוצמת הפגיעה החזקה, האופנוע נגרר גם הוא על הכביש עשרות מטרים.

בוחני תאונות הדרכים במשטרה החלו בחקירת נסיבות התאונה, ולאחר שרוכב האופנוע פונה לקבלת טיפול רפואי נקבע מותו.

וידאו: דוברות המשטרה
video
play-sharp-fill

במשטרה אומרים הבוקר, כי כל זה לא הפריע למחוללי ״פייק ניוז״ והסתה לזרוע מצג שווא ברשתות החברתיות ולשקר כאילו התאונה נגרמה מאבן שהושלכה לעברו ע״י יהודי, וכאילו נרצח בכביש על רקע לאומני- מה שלא היה ולא נברא.

ביום שני השבוע, התרחש פיגוע דקירה בסמוך לשער חוטה בעיר העתיקה בירושלים כשמחבלת מאזור ג׳נין, דקרה שוטר של מרחב דוד בניסיון לרצוח אותו, ולמרבה המזל פגעה באפוד המגן שלו, שספג את הדקירה ומנע חדירת הסכין לגופו. השוטר פעל בקור רוח ונטרל מיד את המחבלת בכוח, בידיו וברגליו, ונמנע מירי לעברה בסמטא הצרה בכדי לא לפגוע בעוברי אורח (מתפללים שהגיעו באותה עת להר הבית).

זמן קצר לאחר הפיגוע, הופצו ברשתות ערביות שונות סרטון של מעצר בכוח של אשה (אותה מחבלת) ״תמימה״ שהוצגה כמי שהותקפה לאחר שרק הגיעה להתפלל במקום. תיעוד המקרה כולו שהופץ על ידי המשטרה, הוכיח כי מדובר בפיגוע דקירה והשוטר פעל במקצועיות לנטרול המחבלת.

גם זה לא עצר את התעמולה השקרית של ארגוני הטרור והמסיתים שערכו אותו (השמיטו את רגע הדקירות והפיגוע עצמו) והפיצו אותו ברשתות ערביות כשהוא ערוך וחתוך לצרכי הסתה.

במשטרת ישראל אומרים כי הסתה ופייק ניוז ברשת אינם חדשים ואינם נדירים. בעלי אינטרסים שונים, בהם ארגוני טרור, מנסים לייצר תמונת מציאות אחרת, כוזבת ושקרית מההתרחשות בפועל, לצרכי הסתה והחדרת מסרי שנאה ואלימות. ניסיונות אלו מתגברים בתקופות החגים ומועדים שונים.

"לצערנו יש עדיין מי שמאמין לתעמולה שקרית זו, גם אחרי שמוכח פעם אחר פעם כי כוונותיהם של אותם גורמים ברורה: לשקר בכדי להסית, לעוות את המציאות בכדי להוביל לשנאה ולאלימות", אומרים במשטרה.

"משטרת ישראל קוראת לציבור בישראל ולגולשים בכלל, להימנע מהפצה, שרשור ואמונה עיוורת בפרסומים כוזבים אלו- פרסומים חסרי כל אחיזה במציאות. נקווה שדוגמאות אלו יפקחו גם את עיניהם של אותם אלו שעדיין ״נופלים בפח״ פעם אחר פעם, כשהמציאות מתווכת להם ברשתות ערביות שונות באופן עקום, מעוות, כוזב ושקרי לחלוטין".



0 תגובות