תיעוד מקייב: הנשיא זלנסקי נפגש עם משלחת רבנים יהודים

נתי קאליש No Comments on תיעוד מקייב: הנשיא זלנסקי נפגש עם משלחת רבנים יהודים

לקראת ראש השנה ולראשונה מפרוץ המלחמה: הנשיא זלנסקי נפגש בלשכתו בקייב עם משלחת רבנים יהודים, נציגי ברסלב ושלוחי חב"ד. במפגש חילק הנשיא מדליות לחיילים יהודים מצטיינים

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אחרי קרוב ל-600 ימים של מלחמה, נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי נפגש היום בלשכתו – לראשונה מפרוץ המלחמה – עם משלחת רבנים ונציגי הקהילות היהודיות המרכזיות של המדינה, באירוע מיוחד לקראת ראש השנה היהודי שיחול מחר בערב.

מעבר לנאומים של זלנסקי ושל הרבנים הבכירים שהשתתפו במפגש, בלטה השתתפותם של 15 חיילים יהודים מהערים השונות, שנבחרו מתוך רשימה של מאות מצטיינים יהודים, שקיבלו מזלנסקי אותות הצטיינות מיוחדים על גבורתם בחזית.

בתחילת הפגישה שיבח זלנסקי בדברים חמים את עזרתה של 'פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה' (FJCU) שארגנה את המפגש הנדיר ועוזרת בקיום החיים היהודיים בה למרות הקשיים, ואת שלוחי חב"ד-רבני הקהילות שנשארו באוקראינה למרות שיכלו להימלט, ולמרות המשכה של המלחמה המדממת. "בזכותכם הקהילה היהודית המפוארת בת ההיסטוריה הארוכה ממשיכה לשגשג פה, ואתם ממשיכים לתרום את חלקכם הן בתוך אוקראינה והן מחוצה לה, הן למען היהודים פה והן למען כלל האוכלוסיה" אמר.

יו"ר 'פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה', הרב מאיר סטמבלר אמר כי 32 שלוחי חב"ד הנוכחים בפגישה הם נציגים של למעלה מ-200 משפחות של שלוחי חב"ד המתגוררים במדינה שקשרו את גורלם עם המקום שבו הם מתגוררים. "אנו מתעסקים עם דברים שבחיים לא חשבו שנטפל בהם – כמוך מר זלנסקי – יחד עם המשפחות שלנו, אלפי מתנדבים ומאות ראשי הקהילות, כדי לעזור לכל אחד ואחת בתקופה קשה זו, אבל חונכנו לנתינה ולמסירות למען הזולת".

אחריו דיבר הרב שמואל קמינצקי – שליח חב"ד ורבה הראשי של עיר התעשיה דניפרו, המכונה "עיר הבירה של יהדות אוקראינה". הרב קמינצקי דיבר על מהותו של ראש השנה, בירך את הנשיא על פועלו למען המדינה ואמר לו כי הוא מעריך מאוד את השקעתו למען כלל האזרחים. "אתה מנהיג אמיתי והקהילות היהודיות תומכות בך ובאוקראינה בכל הכוח, במלחמת האור נגד החושך. היהודים שמתגוררים כאן קשרו את גורלם עם אוקראינה ותורמים למען עתידה".

גם הרב משה מוסקוביץ, השליח ורבה של חרקוב הזכיר בדבריו את המלחמה כנגד החושך והזכיר את דברי הרבי מליובאוויטש שראה בנפילת הקומוניזם כסימן של ימות המשיח. "35 שנה אחרי הקומוניזם פיתחנו כאן חיים יהודיים שפורחים למרות הכל, וזה מראה שהגאולה עוד רגע כאן".

רבנים נוספים שנכחו בפגישה ודיברו אף הם היו הרב משה אסמן מרבני אוקראינה, וכן הרב יעקב ג'אן, רבה של אומן שהודה לזלנסקי על העזרה בהגעת ההמונים לאומן לקיבוץ בראש השנה וביקש את התערבותו האישית למען יהודים שתקועים כעת בגבולות. זלנסקי מצידו אמר כי היה מצפה מישראל לעזור יותר לאוקראינה, ואם היתה עושה זאת, זה היה מקל על אוקראינה לארח את עשרות האלפים שצפויים להגיע לאומן.

בהמשך התרגש זלנסקי לשמוע את הרב טייטלבוים, רבה של העיר חמלינצקי שבמערב המדינה, כנציגה של היהדות הצעירה במדינה. טייטלבוים שדיבר באוקראינית רהוטה סיפר כי הוא מתגורר במדינה מזה כחמש שנים שבמהלכם נולדו לו שני ילדיו, ולדבריו הוא התחבר למדינה ולתושבים, אינו חש בכל אנטישמיות ונהנה מזכויות אזרח וחופש דת ופולחן מלאים, כפי שקיימים רק במדינות בודדות.

לפני הענקת המדליות דיבר בפני הנוכחים הרב יעקס סיניאקוב – האחראי מטעם הפדרציה על הקשר עם חיילים יהודים, תוך שהוא מספר על מה שראה בחזית ומחזק את ידיו של זלנסקי.

בסיום הפגישה הוציא זלנסקי הודעה ולפיה: "בערב ראש השנה נפגשתי עם נציגי קהילת אוקראינה, לוחמים ורבנים. תודה על התמיכה במדינה שלנו ושאיפתנו לשלום. שלום ניתן להשיג דרך ניצחונה של אוקראינה בלבד. אנחנו מאמינים שנצליח להשיב שלום צודק הוגן לאוקראינה בהקדם האפשרי".

יו"ר הפדרציה הרב סטמבלר אומר: "מחר יחגגו מאות אלפי יהודי אוקראינה את ראש השנה החדש, וללא ספק התמיכה שאנו מקבלים כאן מהרשויות תדרבן יהודים נוספים להגיע לבתי הכנסת ב-180 הערים והעיירות באוקראינה. אנו תפילה ותקווה כי השנה הקרובה תהיה שנת שלום ושלווה ושנת גאולה".



0 תגובות