צה"ל ערוך לכניסה קרקעית לרצועה: ח"כ ליברמן לא יצטרף לממשלה | מתעדכן

    קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on צה"ל ערוך לכניסה קרקעית לרצועה: ח"כ ליברמן לא יצטרף לממשלה | מתעדכן

    תושבי צפון הרצועה קיבלו הודעות שבהן נדרשו לעזוב "מיד". דובר צה"ל: "חמאס מנסה למנוע מהתושבים לנוע דרומה". חלקי מיירט נפלו על בית בפ"ת. מד"א: אין נפגעים. נתניהו סייר לראשונה בדרום. ליברמן לא מצטרף כרגע לממשלה: "אין לי עניין להיות עלה תאנה". ראש המל"ל הנגבי על הערכתו שחמאס מרוסן: "טעות, שלי ושל כל הגורמים". משפחות הנעדרים והחטופים: אם אין מו"מ – זו הפקרה". דובר צה"ל: "תהיה חזרה מדורגת ללימודים"

    Smoke rises after an Israeli airstrike in Gaza City, on October 13, 2023. Photo by Atia Mohammed/Flash90 *** Local Caption *** בניין הפגזה אש עשן חרבות ברזל הפצצה עזה צילום: Atia Mohammed/Flash90
    20:53
    23.05.24
    איתי גדסי ויוסי צלניקר No Comments on הבחירות לרבנות הראשית: בנים ממשיכים ודילים פוליטיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סיכום חדשות השבת השנייה למלחמה:

    – לפחות 1,300 נרצחים ונופלים, 120 ישראלים נחטפו

    – פצצות מרגמה שוגרו מלבנון למרחב הר דב, כוחות ארטילריים של צה"ל הגיבו בירי.

    – ארבעה נפצעו מפצצת מרגמה בעוטף עזה, בהם שניים במצב קשה

    – בצה"ל קראו לתושבי הרצועה להתפנות: "חמאס רוצה מגן אנושי"

    – ראה"מ נתניהו ביקר בבארי ובכפר עזה: "נקרא לעוטף מעכשיו חבל התקומה"

    – צוותי מגן דוד אדום העניקו ביממה האחרונה טיפול רפואי ל-12 נפגעים, בהם: 6 מרסיסי טילים, צעיר כבן 20 שנקבע מותו, 1 קשה, 2 בינוני ו-2 קל במועצה אזורית אשכול ובמועצה אזורית שדות נגב, 3 שנחבלו קלות בדרכם למרחב מוגן בנס ציונה, תל אביב ובאר שבע ו-3 חרדה.

     

    עדכונים שוטפים: דקה אחרי דקה

    22:58: עיריית ירושלים מחדדת ומוסרת: "מחר, יום א, 15/10/2023, לא יתקיימו לימודים בעיר ירושלים, בכל מוסדות החינוך, ממעונות יום ועד תיכונים. על כל עדכון בנושא להמשך השבוע, תצא הודעה לתושבים"

    22:55: יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שוחח עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. לפי סוכנות הידיעות "רויטרס", אבו מאזן אמר לביידן שהוא "דוחה לחלוטין עקירת פלסטינים מעזה והרג אזרחים משני הצדדים, וקורא לשחרור אזרחים, אסירים ועצורים"

    22:50: ראש האופוזיציה לפיד בראיון ל-CNN: סינוואר הוא בן לאדן של ימינו. הוא אדם חי-מת. גם אם הוא עוד לא מבין את זה.

    22:45: נתניהו שוחח הערב בפעם החמישית עם הנשיא ביידן. "שוחחו על תמונת המצב, נתניהו הודה על הסיוע הביטחוני והמודיעיני רחב ההיקף והמהיר של ארה"ב", נמסר. השניים סיכמו להמשיך ולעמוד בקשר.

    22:40: דובר צה"ל: "זוהו שני שיגורים משטח סוריה לשטח ישראל שנפלו בשטח פתוח, לא שוגרו מיירטים. לפני זמן קצר שוגר מיירט לעבר מטרה חשודה שחצתה משטח לבנון לשטח ישראל, הנושא בבדיקה".

    22:33: שר החוץ האיראני אמר לשליח האו"ם כי איראן לא מעוניינת בשחרור האזרחים החטופים בעזה, אך "לאיראן קווים אדומים ותיאלץ להגיב אם פעולת צה"ל בעזה תימשך". ב'וואלה' דווח כי שליח האו"ם מסר היום את הדברים לראש המל"ל הישראלי

    22:30: יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ: "שוחחתי היום עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן, והודיתי לו על התמיכה יוצאת הדופן של ארה"ב ושל הנשיא ביידן בישראל. ‏מול פני הרוע שהתגלו בפני כל העולם, ארה"ב מתגלה בגדולתה בתמיכתה הביטחונית, המדינית והמוסרית".

    22:25: המשטרה עצרה נער בן 15, תושב פתח תקווה, לאחר שפרסם הודעה ברשת החברתית שבה שיבח את ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי. הנער נחקר במחלקת הנוער בתחנת המשטרה בעיר.

    22:24: ממד"א נמסר: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת מועצה אזורית מרום הגליל ומועצה אזורית גולן: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. עדכון במידת הצורך.

    22:20: דיווח: רקטה ששוגרה מסוריה לעבר ישראל יורטה בהצלחה

    22:15: פיקוד העורף: בהמשך להתרעה שהופעלה ביישובים כרמיה וזיקים בשל חשש לחדירת מחבלים – לא מדובר באירוע ביטחוני. התושבים יכולים לצאת מהבתים ולנוע באזור ללא הגבלה

    21:56: הממונה על נושא החטופים והנעדרים, גל הירש, בתדרוך לכתבים: ״ראש הממשלה מתכוון להיפגש באופן אישי עם משפחות החטופים והשבויים. אני מתדרך אותו בנושא כמה פעמים ביממה. מסרנו עד כה הודעות ל-126 משפחות שיקיריהם נחטפו ויש לנו מידע עליהם״

    21:55: הופעלה התרעה בעלמה, מרום הגליל ובדרום הגולן.

    21:54: חשש לחדירת מחבלים בעוטף עזה. אזעקה הופעלה בזיקים וכרמיה

    21:40: לאחר הודעת הליכוד על צירופו לממשלה, ח"כ ליברמן מכחיש: "לא אשמש כעלה תאנה בממשלה, מוכן להצטרף רק לקבינט המצומצם לניהול המלחמה"

    21:14: ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח במהלך היום עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, נשיא צרפת עמנואל מקרון וראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס. המנהיגים האירופיים הביעו תמיכה בלתי מעורערת בישראל. רה"מ נתניהו הודה להם על עמדתם זו וסוכם שהקשר יימשך באופן שוטף

    21:13: דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. עדכון במידת הצורך

    21:08: ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה יאיר לפיד קיבל עדכון בטחוני מהמזכיר הצבאי של רה״מ, אלוף אבי גיל.

    21:00: מטח לעבר גוש דן, אזעקות בתל אביב ובני ברק בין היתר

    20:50: חבר הקבינט ישראל כץ התייחס לאפשרות של כניסה קרקעית כדי למוטט את החמאס "אם רוצים להכריע אי אפשר בלי כניסה קרקעית".

    20:43: מטח רקטות לדרום. אזעקות באשדוד

    20:22: הליכוד: ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין את יו״ר ״ישראל ביתנו״ ח״כ אביגדור ליברמן להצטרף מיידית לקבינט המדיני-ביטחוני וכן לצרף שר נוסף לממשלה מטעם סיעתו. ח״כ ליברמן הסכים להזמנתו וראש הממשלה נתניהו בירך על הצטרפותו

    20:20: רשת סקיי ניוז מדווחת: קהיר הודיעה למשלחת ביטחונית ישראלית כי היא דוחה את רעיון נתינת המקלט לפליטים מרצועת עזה

    20:16: כוחות צה"ל נערכים לתקיפה משולבת ברצועה מהאוויר ומהיבשה. בצה"ל מבהירים שהכניסה הקרקעית תהיה אגרסיבית. "מדובר ברוצחי ילדים ושהאכזריות שלהם תקבל יחס מתאים"

    20:14: דובר צה"ל: עד כה נמסרה הודעה ל-126 משפחות חטופים

    20:10: דובר צה"ל בהצהרה: בעקבות קריאתו של צה"ל לתושבי רצועת עזה להתפנות דרומה מבתיהם לשם הגנתם, החלו תושבי ברצועה בתנועה דרומה מנחל עזה. חמאס מערים קשיים על תושבי הרצועה לנוע בצירים מרכזיים ומונע מעבר כלי רכב בצירים אלו

    19:58: חודש ירי הרקטות לעוטף עזה, מטח לעבר נתיב העשרה ויד מרדכי

    19:57: האסון שנמנע: בתחילת מתקפת הפתע הטיס מסוק יסעור עשרות צנחנים לקרב הקשה בבארי. מחבלי חמאס פגעו עם RPG במסוק, הטייסים הצליחו להנחית את היסעור ואת הצנחנים ומנעו אסון כבד. המסוק עצמו נשרף לחלוטין.

    19:55: תיעוד: כך חמאס מקשה על תושבי רצועת עזה לנוע דרומה. צפו

    play-sharp-fill

    19:50: בליל שבת סמוך לשעה 21:00 התקבל דיווח בביתר עילית על חשש לחדירת מחבלים זאת בעקבות פרצה שנמצאה בגדר הביטחון בעיר, הופעלה התראה מפיקוד העורף, ולתושבים נמסר כי עליהם להיכנס מיד למבנה, לנעול את הדלתות ולסגור את החלונות. לאחר כשלוש שעות של סריקות בעיר, פיקוד העורף עדכן כי לא מדובר באירוע ביטחוני. "התושבים יכולים לצאת מהבתים ולנוע באזור ללא הגבלה".

    19:40: הותר לפרסום: קצין צה"ל, סרן במיל' יעקב נדלין מאור עקיבא, נהרג אמש מירי חבריו בפעילות ליד קלקיליה שבשומרון.

    19:35: שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב מיוחדת במפקדת פיקוד הצפון בצפת, על רקע ההסלמה בגבול לבנון. בדיון השתתפו מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים ומפקד הגיס המטכ"לי, אלוף דוד זיני, מפקדי האוגדות בגזרה והקצונה הבכירה של הפיקוד בסדיר ובמילואים. בהודעה מלשכתו נמסר כי גלנט עמד על מאמצי ההגנה שמבצעים הכוחות בגזרה להגנה על האזרחים, וקיבל סקירה על הפעולות המבוצעות לסיכול חוליות מחבלים ומטרות טרור נוספות.

    19:33: צה"ל עם מפת עזה והאזורים משם נדרשים התושבים להימלט. עד כה חצי מיליון עזתים מצפון רצועת עזה נמלטו לדרומה. ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה, הגיב: "אין הגירה מהגדה המערבית או מעזה, ואין הגירה מעזה למצרים. אני אומר לאחיי במצרים שזו החלטה שלנו להישאר בארצנו, והחלטתכם היא החלטתנו".

    19:20: נתניהו מקיים כעת הערכת מצב ביטחונית, בקריה בתל אביב בהשתתפות גלנט, דרמר, גנץ, השר איזנקוט וראשי מערכת הביטחון.

    19:13: דובר צה"ל עדכן כי הכוחות נערכים להרחבת ההתקפה ולמימוש מנעד רחב של תוכניות שכוללות בין היתר תקיפה משולבת ומתואמת מהאוויר, מהים ומהיבשה – עם השלמת גיוסם של מאות אלפי אנשי מילואים. לפי ההודעה, זרוע היבשה ואגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה פועלים להכנת כוחות צה"ל להרחבת הלחימה. עוד נמסר כי גדודי וחיילי צה"ל פרוסים בכל רחבי הארץ וערוכים להעלות את המוכנות לקראת השלבים הבאים של המלחמה – בדגש על פעולת יבשה משמעותית.

    19:12: תיעוד שמפרסמים בלבנון: תקיפת צה"ל בהר דב. צפו

    play-sharp-fill

    19:04: ממשל ביידן מחדד את ההנחיה לאזרחים האמריקנים שנמצאים ברצועת עזה לנוע לעבר מעבר רפיח, להיות בקרבתו למקרה שפתיחתו תתאפשר.

    19:00: ראש המל"ל צחי הנגבי התייחס לסוגיית החטופים והנעדרים שמוחזקים בשבי בעזה על ידי חמאס, "אני לא יכול לומר שיש משא ומתן, כי לא ניתן לקיים מו"מ עם אויב שנשבענו למחוק". לדבריו, "אנחנו מחויבים לשבויים ולנעדרים. קודם כל לנסות להבין את הנתון הבסיסי ביותר: איפה הילדים, הבנים, הבנות, ההורים. אנחנו מנסים לעשות את זה בתנאי קרב, תוך שהאויב עושה מניפולציה מרושעת שהיא כשלעצמה פשע מלחמה".

    18:52: דובר צה"ל הודיע כי חיל האוויר תוקף כעת בתקיפה נרחבת מטרות צבאיות של חמאס ברחבי רצועת עזה.

    18:50: ראה"מ נתניהו סייר היום לראשונה מאז מתקפת הטרור בקיבוץ בארי ובקיבוץ כפר עזה, נפגש עם לוחמים ועבר בין הריסות הבתים שעברו את הטבח הנורא. "כולנו עוטף עזה. זה יהיה עכשיו חבל התקומה, כך אנחנו נקרא לזה. בכוחות, הרבה כוח", אמר.



    0 תגובות