הנרצח התגלה בחלום: "עלול לבוא פיגוע גדול לעם ישראל"

נתי קאליש No Comments on הנרצח התגלה בחלום: "עלול לבוא פיגוע גדול לעם ישראל"

הגאון הגדול רבי יהודה אריה דינר שליט"א רב מרכז ב"ב בשיחתו השבועית עורר בדברי חיזוק על המצב הקשה, וחשף את הסיפור של הנרצח בפיגוע באלעד שהתגלה בחלום לרעייתו ואמר שעלול לבוא ח"ו פיגוע גדול לעם ישראל | האזינו להקלטה

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"כידוע יושבי ארץ ישראל זקוקים לרחמי שמים שננצל מכל האויבים, מעת שנכנסו הצוררים ימ"ש בשבת שמחת תורה והרגו וטבחו באכזריות גדולה ביום אחד ריבוי גדול של יהודים הי"ד, שמאז השואה האיומה לא היה ריבוי גדול כל כך של יהודים שנהרגו ביום אחד, וכעת נמצאים במצב מלחמה ומצפים לישועת ה'" פתח הרב דינר את דבריו.

"בספר מנחת עני לבעל הערוך לנר כותב שבכל שנה שראש השנה חל בשבת יש או הצלחה וישועות גדולות במהלך השנה, או להפך ח"ו ובאה פורענות על עם ישראל במשך השנה".

"ומביא שבשנה שעם ישראל קיבל את התורה ובנו את המשכן באותה שנה חל ראש השנה בשבת, אך מאידך באותו שנה היה ג"כ את חטא העגל, וכן בשנה שעם ישראל נכנס לארץ ישראל חל ראש השנה בשבת, ומאידך חורבן בית ראשון ובית שני ג"כ היה בשנה שר"ה חל בשבת".

"ומבאר ענין זה על פי משל למלך שפסק על אחד שביזהו שדינו למיתה כמורד במלכות, ואשתו של הנידון היתה מקושרת בבית המלוכה והגיעה עד המלך להתחנן לפניו בבכיות ובלב נשבר שירחם בשבילה ולמענה על בעלה, והמלך נענה לבקשתה והלה ניצל מעונשו".

"בחלוף כמה שנים שוב חטא הלה ודנוהו למיתה, וכשבאה גם בפעם הזאת אשתו לפני המלך לבקש ממנו שירחם על בעלה, ראה המלך שבקשתה מן השפה ולחוץ, ואין היא בוכה ומתחננת כפעם הקודמת, והמלך דיבר עמה על זאת".

"עד שנתברר לו שכבר אין הבעל מכבד את אשתו כראוי והיא כבר לא רוצה בו, וכששמע זאת המלך חרה לו הדבר איך שאותו סורר אף עם אשתו הוא לא מסתדר, וציווה מיד להורגו".

"ומבאר בעל הערוך לנר, השבת קודש היא הבת זוג של עם ישראל, ובשבת שלא תוקעים בשופר (שעל ידו הקב"ה עובר מכסא דין לכסא רחמים) באה שבת קודש להמליץ טוב על הבן זוג שלה עם ישראל, והנה כשעם ישראל שומר שבת כהלכה ומכבדה כראוי, רואה זאת הקב"ה ומרחם על עם ישראל, ומשפיע עליהם שפע של ישועות טובות".

".אבל אם ח"ו עם ישראל מתרפה בשמירת שבת ובכבוד השבת, זה מעורר רח"ל קטרוג גדול איך שאפילו את השבת עם ישראל לא שומר, ולכן שנים אלו היו או הכי טובות או ח"ו להיפך".

"ולכן על כל אחד ואחד להתחזק בשמירת שבת כהלכתה, הן על ידי לימוד הלכות שבת וזהירות בכל פרטי ההלכה, או להתחזק בקדושת השבת, על ידי זהירות מדיבורים בטלים בשבת, או להתפלל במנין מסודר וקבוע, ולומר דברי תורה בשולחן שבת, וכל חיזוק זה עצום, ובזכות זה השבת תמליץ טוב בעדינו, וכמו שאומרים בפזמון 'כי אשמרה שבת א-ל ישמרני'".

"וכעת נתפרסם שבערב ראש השנה האחרון באה אשה מאלעד לחנות תשמישי קדושה בבני ברק וביקשה לקנות כמות גדולה של כרטיסים עם קריאת שמע. ותוך כדי הקניה היא סיפרה למוכר שהיא אלמנה שבעלה נהרג בפיגוע שהיה באלעד לפני כשנה וחצי, והוא נגלה אליה עכשיו בחלום ואמר לה שיש גזירה גדולה על עם ישראל ועלול ח"ו לבוא פיגוע גדול על עם ישראל, ולכן שתנסה מאוד להוסיף זכויות לעם ישראל. וכל זה היא סיפרה בערב ראש השנה האחרון" סיפר הרב דינר בשיעור השבועי.

"וכעת מתברר הדברים, והרי הוא אמר בדבריו מה העצה להינצל מהפורענות, על ידי ריבוי זכויות לעם ישראל, ועל כן כל אחד ואחד ימצא לעצמו במה הוא יכול לחזק את עצמו, ובזה יוסיף עוד זכויות לעם ישראל, ונזכה בקרוב לישועת ה' כהרף עין".\

האזינו לדברים המלאים:



0 תגובות