הנשיא פוטין מת? ככה טוענות השמועות ברוסיה

פנחס בן זיו No Comments on הנשיא פוטין מת? ככה טוענות השמועות ברוסיה

בתחילת השבוע פרסם הקרמלין את נאומו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לעם הרוסי לכבוד תחילת השנה הלועזית החדשה, אך טענות שהופצצו ברשת מעלות תהיות לפיהן הסרטון נערך בתוכנות בינה מלאכותית – מה שמעורר שוב את גל השמועות שהוא למעשה מת

צילום: צילום מסך, הקרמלין
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעוד בישראל עסוקים במותו הוודאי והמשמח של בכיר החמאס סלאח אל ערורי, שחוסל אמש בביירות שבלבנון, ברוסיה דווקא עוסקים במותו האפשרי של נשיאם, ולדימיר פוטין.

סרטון שפרסם הקרמלין בראשית השבוע, משדר את נאומו המוקלט של הנשיא פוטין לעם הרוסי לכבוד תחילת השנה הלועזית החדשה – 2024, אך צופים עירניים שמו לב למספר נקודות שהעלו את החשד שהסרטון לא אמיתי והוא למעשה תוצר של תוכנת בינה מלאכותית.

צופיים רבים שמו לב לדבר משונה בסנטרו של הנשיא כפי שהוא נצפה בסרטון, האקטיביסט הפרו-אוקראיני איגור סוצ'קו העלה קטע מתוך הנאום לחשבונו ברשתות החברתיות. בסרטון ניתן לראות תנועה מוזרה בסנטר של פוטין, כאילו והודבק בעזרת CGI (שימוש בתוכנות מחשב ליצירת תוכן ויזואלי). סוצ'קו גם כותב במפורש בציוץ שלו שנראה שהנאום נעשה בעזרת אפקטים.

play-sharp-fill

סושקו הוסיף וכתב שלדעתו זה "די מוזר שהקרמלין יעשה את זה" והדגיש: "זה בהחלט יוסיף לשמועות ברוסיה על זה שמשהו לא בסדר בפוטין האמיתי, כולל הטענות הלא מאומתות לפיהן פוטין האמיתי מת ושהכפיל שלו חולה". הפעיל גם ציין שהסרטון פורסם באתר האינטרנט של הקרמלין באיכות ירודה של 360p ולא ב-720p HD (כפי שהיה בנאומים הקודמים).

גם הפוליטיקאי האוקראיני אנטון גרשצ'נקו חושד שמשהו לא בסדר בסרטון. גם הוא הדגיש את אותו אזור כמו סושקו, וכתב ברשת החברתית: "הנאום של פוטין לשנה החדשה – מה קורה עם הסנטר שלו?".

נוסיף ונציין, כי למרות שהסרטון אכן נראה לא טבעי והסנטר של פוטין נראה מתנפח ומתכווץ באופן לא פרופורציונלי, אין עדיין הוכחה שמדובר בעיבוד גרפי, וייתכן שמדובר בסך הכול באשליה אופטית בעקבות האיכות הנמוכה של הווידאו. מה שבטוח הוא שמדובר בסרטון נוסף ששופך דלק בתוך שלל הקונספירציות סביב נשיא רוסיה.



0 תגובות