בתי כנסת באוקראינה נפגעו מרסיסי טילים; אין נפגעים

שלמה ריזל No Comments on בתי כנסת באוקראינה נפגעו מרסיסי טילים; אין נפגעים

המלחמה באוקראינה: טיל רוסי ששוגר בסוף השבוע לעבר חרסון שבדרום אוקראינה גרם לנזק למבנה בית הכנסת בעיר. רבה הראשי של חרסון ושליח חב״ד, הרב יוסף יצחק וולף סיפר כי רסיסים רבים פגעו בחצר ובמבנה בית הכנסת וגרמו לנזקים קלים. לא היו נפגעים

20:57
27.04.24
פנחס בן זיו No Comments on חדשות השבת: חילופי אש בצפון; תקיפות בחאן יונס

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

טיל ששוגר בסוף השבוע לעבר חרסון שבדרום אוקראינה גרם לנזק למבנה בית הכנסת בעיר. רבה הראשי של חרסון ושליח חב״ד, הרב יוסף יצחק וולף סיפר כי רסיסים רבים פגעו בחצר ובמבנה בית הכנסת וגרמו לנזקים קלים.

"כל החצר של בית הכנסת מלאה עם הרסיסים האלה", סיפר הרב "וגם בקירות בית הכנסת תקועים הרסיסים, בלי סוף. אחרי שהטיל התפוצץ באוויר, יש 8000 רסיסים כאלה שמתפזרים מהטיל ובית הכנסת נפגע ממאות כאלו".

חרסון היא מהערים המפוגזות ביותר באוקראינה מאז תחילת המלחמה. היא אף נכבשה בתקופה הראשונה של מלחמה אך הרוסים נטשו אותה כעבור כמה חודשים ומאז אינם פוסקים מלהפגיז אותה.

בצל ההתקפות הרבות בחודש האחרון דיווחה גם הקהילה היהודית בסלוויטא שבמערב המדינה ל"פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה", כי בית הכנסת המקומי נפגע מרסיס גדול של רקטה רוסית שגרמה להרס תקרת המבנה. בסלוויטא מתגוררים כיום עשרות יהודים והיא בעלת עבר היסטורי יהודי עשיר ופעל בה בין היתר בית הדפוס המפורסם של האחים שפירא.

כזכור, במהלך המלחמה ניזוקו לא מעט בתי כנסת באוקראינה ממתקפות רוסיות ובהם בית הכנסת בחרקוב, בית הכנסת ההיסטורי בבחמוט וגם בית הכנסת במאריופול שנהרס כליל. גם בתי עלמין יהודיים ואנדרטאות, כמו בקייב ובעיירה הלוחיב הסמוכה לסומי בצפון המדינה, ניזוקו בעבר מטילים ופגזים רוסיים.

מ"פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" (FJCU) ארגון הגג המאחד את כ-180 הקהילות במדינה, נמסר: "המתקפות הרוסיות המרושעות נמשכות ללא הפסקה והעולם כמעט שכח את המציאות הבלתי נתפסת שעימה אנו מתמודדים. העובדים הסוציאליים והמערך הפסיכולוגי נמצא בקשר עם ראשי הקהילות באוקראינה כדי לתת מענה מקסימאלי לכל פנייה".



0 תגובות