דריכות בישראל לקראת החלטת בית הדין בהאג

אתר קול חי No Comments on דריכות בישראל לקראת החלטת בית הדין בהאג

בית הדין הבינלאומי בהאג יפרסם בצהריים את החלטתו האם לתת צו להפסקת הלחימה ברצועת עזה. 210 מחברי בית הנבחרים של ארה"ב משתי המפלגות, יצאו בהצהרה משותפת לצד ישראל וכינו את התביעה "מופרכת ופוגענית בעליל"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בית הדין הבינלאומי בהאג צפוי לפרסם היום (שישי) בצהריים, את החלטתו בעניין התביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל, המאשימה אותה בגין רצח עם בעזה.

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן שוחח עם מקבילתו הדרום אפריקנית, לקראת ההחלטה והדגיש בפניה, את תמיכתה של ארה"ב בזכותה של ישראל להגן על עצמה.

210 מחברי בית הנבחרים של ארה"ב משתי המפלגות, יצאו בהצהרה משותפת לצד ישראל וכינו את התביעה "מופרכת ופוגענית בעליל". במכתב למזכיר המדינה בלינקן, קראו המחוקקים המונים קרוב למחצית מכלל חברי בית הנבחרים, להדוף את התיק ולהציע לישראל "כל תמיכה אפשרית".

עו"ד טל מימרן, מומחה למשפט בינלאומי, שוחח אמש (חמישי) במהדורה המרכזית עם אבי מימרן והעריך: "האפשרות הסבירה ביותר היא שינתן צו חלקי או מוגבל שמבקש להימנע מאמירות הסתה לרצח עם. האפשרות הפחות טובה ופחות ריאלית היא הוראה על הפסקת הלחימה. במאה שנות קיומו ניתן צו כזה רק פעם אחת, בין רוסיה לאוקראינה".

בתוך כך, ברויטרס דווח הבוקר כי ארה"ב הקימה ערוץ קשר עם ישראל, אשר מתמקד בחששות ובחיפוש מידע על תקריות בעזה, שבהן נהרגו או נפצעו אזרחים עזתים. כך אמרו שני גורמים אמריקניים המעורים בפרטים, לסוכנות הידיעות רויטרס.

על פי הדיווח, יצירת הערוץ המיוחד הגיעה לאחר שמזכיר המדינה האמריקני בלינקן, נפגש עם קבינט המלחמה מוקדם יותר החודש והביע דאגה לגבי הדיווחים על מקרי מוות לאזרחים עזתים, בתקיפות ישראליות באזורים הומניטריים.



0 תגובות