טרגדיה: גר הצדק הנרדף שהתחנן לאזרחות נחשד כמחבל ונהרג

קובי פינקלר ומוטי הלפרין 1 Comment on טרגדיה: גר הצדק הנרדף שהתחנן לאזרחות נחשד כמחבל ונהרג

הפלסטיני מחברון שנורה למוות הבוקר בידי חייל מילואים בגוש עציון הוא יהודי שעבר גיור כהלכה בבית הדין של הגר"נ קרליץ. הוא נכדו של פלסטיני שהציל 25 יהודים בפרעות תרפ״ט ולפני כמה שנים החליט להצטרף לעם היהודי, למד לימודי יהדות במכון מאיר, וביקש להתקבל כאזרח ישראלי אך נתקל בסירוב עיקש

צילום: Gershon Elinson/Flash90
20:57
27.04.24
פנחס בן זיו No Comments on תיעוד חדש מהחטופים; תקיפות בחאן יונס וחילופי אש בצפון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

טרגדיה: בשעות האחרונות מתברר כי החשוד שנורה למוות בידי כוחות הביטחון הבוקר (חמישי) בגוש עציון, הוא גר צדק שעבר גיור כהלכה ואף נכדו של פלסטיני שהציל 25 יהודים בפרעות תרפ"ט. כך חשף נעם ארנון, איש היישוב היהודי בחברון. הוא נורה הבוקר לאחר שבתיקו נמצאה סכין שנשא לצורך הגנה עצמית.

האישור על גיורו של דוד בן אברהם

לפי הפרסום של ארנון, שמו היהודי של הגר הוא דוד בן אברהם ולמרבה הצער אף שהוא עבר גיור כהלכה, המדינה סירבה להעניק לו אזרחות ישראלית.

לפני 95 שנה, במהלך פרעות תרפ"ט בחברון היו ערבים שפעלו באומץ להצלת יהודים, ביניהם עיד אל זייתון שהציל לפי העדויות כ-25 יהודים. 80 שנה אחרי, החליט נכדו סאמח זיתון להצטרף לעם היהודי. הוא ביקש לעבור הליך גיור, אך רשויות הגיור בישראל לא הסכימו לקבל פניה מערבי תושב הארץ.

הוא ניסה שוב ושוב ובסופו של דבר הצליח להתקבל לתכנית גיור בבית הדין של הרב קרליץ בבני ברק. לאחר הליך ממושך ויסודי הוא קיבל אישור ונקרא שמו בישראל דוד בן אברהם. משם הוא המשיך ללימודי יהדות במכון מאיר ולמד עם רבנים בירושלים ובבית שמש. למרבה הצער ציפייתו לקבל אזרחות ישראלית נענתה בדחייה מוחלטת.

בינתיים, לפי הפרסום של ארנון, מחבלי הרשות הפלסטינית וחמאס התעללו בו, כלאו אותו ואף עינו אותו אך למרות זאת הוא לא זכה אפילו לקבל אישור כניסה קבוע ואישור עבודה בישראל.

הבוקר הוא היה בדרכו לירושלים (אנשים בגילו זכאים להיכנס לירושלים אך לא לעבוד או לשהות בה). בתחנת האוטובוס בצומת אלעזר חיילים חשדו בו, ירו בו ופצעו אותו. בחיפוש בתיקו נמצאה סכין קטנה (אותה נשא תמיד לצורך הגנה עצמית, אך לא השתמש בה). לאחר זמן קצר, הוא מת מפצעיו. נעם ארנון מסכם בכאב: "דוד בן אברהם, גר הצדק שנכסף להתחבר לבני בניו של אברהם אבינו – נפל בדרך, מבלי שזכה להגשים את שאיפתו. יהי זכרו ברוך".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    השמאל צודק. האנושיות שלנו נפגעה. "שלנו" המילה הזאת כבר כואבת. אבדנו כצאן עם זאב כרועה.