תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    אבי יעקב 6 Comment on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    בעקבות תלונה שהגיעה לאתר קול חי – הוסר ממדפי סניף יש חסד מוצר ללא כל סימון כשרות לפסח | תלונות נוספות: מוצרים בכשרות רבנות בלבד, הוצבו במדפים של כשרות מהדרין באריזות זהות וללא כל סימון | פנינו לקבל את תגובת 'יש חסד'

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תקלה חמורה בסניף רשת יש חסד בעיר אלעד. מוצר ללא כל סימון כשרות לפסח ושלדברי מפקח כשרות אף עשוי להכיל חמץ, הוצב למכירה במדפים עם מוצרים זהים, שלהם יש כשרות לפסח של בד"צ בית יוסף לאוכלי קטניות.

    לאתר קול חי הגיעו מספר תלונות בענייני כשרות מוצרים לפסח ברשת יש חסד. החמורה שבהם, תלונה מתושב אלעד, שסיפר על כך שערך בחול המועד קניות בסניף יש חסד באלעד, ולתדהמתו גילה על המדפים, מוצר שבכל השנה יש לו כשרות בד"ץ העדה החרדית, ואילו לפסח אין לו כל סימון כשרות.

    על המדף ביש חסד – בלי כשרות לפסח. המוצר שהוסר

    "לא האמנתי למראה עיני", סיפר מאיר כ. תושב העיר בפנייה לאתר קול חי. "בין שלל ממתקי 'סוכריות סודה' בטעמים שונים שעל האריזה שלהם מופיעה חותמת כשרות מהדרין של בד"צ בית יוסף לאוכלי קטניות ואישור הרבנות הראשית לישראל, היו חבילות של המוצר 'סוכריות סודה בצורת פיצה' שנראה באריזה זהה כמו שאר המוצרים בסדרה, אבל על האריזה לא מופיע כל סימן וזכר לכשרות לפסח. גם לא של הרבנות. חשבתי שמדובר בטעות, כי מוצר בלי כשרות לפסח לא אמור לעבור בקופה, אבל המוצר עבר בקופה בלי שום בעיה. עד היום סמכתי עליהם, מעכשיו אני מבין שצריך לבדוק טוב טוב מה שמים לנו ברשת יש על המדפים".

    בעוד במערכת האתר מטפלים בפנייה הראשונה, הגיעו תלונות נוספות (פרטי הפונים שמורים במערכת). האחת מראש כולל שסיפר שהכניס לעגלת הקניות שלו בסניף יש חסד, מספר חפיסות שוקולד פרה של עלית, כשהוא מסתמך על כשרות בד"צ בית יוסף לאוכלי קטניות, אולם הופתע לגלות שעל חלק מהטעמים לא מופיעה חותמת הבד"צ, ואחרי שחיפש, מצא הדפסה בקיפול הפנימי של העטיפה – כשל"פ רבנות לאוכלי קטניות.

    התלונה הנוספת, עסקה אף היא במוצר שוקולד של עלית, 'אצבעות במילוי קרם חלבי' – שנמצא על המדפים בין שלל המוצרים בכשרות בד"צ מהדרין בית יוסף לאוכלי קטניות, ועל המוצר הזה מופיע הדפס 'כשל"פ רבנות קטניות'.

    "לתומי חשבתי שרשת יש חסד מוכרת רק מוצרי מהדרין", אמר ראש הכולל שפנה לעורר על הנושא דרך קול חי, "אבל המינימום המתבקש מרשת שמתהדרת במכירות לציבור המהדרין – לפחות לסמן בסימון מיוחד, בשילוט או במדפים נפרדים, מוצרים שהם לא בכשרות מהדרין. פניתי לקופה הראשית וביקשתי שיסמנו וימנעו טעויות, אולם אחרי כמה שעות שהגעתי שוב, ראיתי שלא עשו כלום ולכן אני פונה לקול חי שיפעלו בנושא".

    חיפשו מהדרין קיבלו רבנות. שוקולד רבנות בסניף מהדרין של יש חסד

    עם קבלת התלונות, פנינו מיידית לאחראי בסניף אלעד והוא פעל להסרה מהמדפים את המוצר ללא הכשרות לפסח כלל. באשר למוצרים עם כשרות הרבנות בלבד, אמר האחראי שיבדוק מול ההנהלה מה עליו לעשות.

    פנינו גם למפקח כשרות העובד עם בד"צ בית יוסף, בשאלה אודות המוצר 'סוכריות סודה' עליו אין כל סימון של כשרות לפסח. לדבריו, כל מוצר שאין עליו סימון כשרות לפסח, ייתכן מאוד שהוא מכיל חמץ ולכן לא נתנו עליו כשרות לפסח וכמובן שאסור לשווק ולמכור מוצרים כאלה בפסח.

    לאחר הטיפול המיידי של אתר קול חי מול סניף אלעד בו התגלו בעיות הכשרות, הפנינו את התלונות לתגובת הנהלת רשת יש חסד – לכשתתקבל נפרסמה בעז"ה.



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      יהודי יר"ש צריך לבדוק את כשרות המזון (בפסח ובשאר ימות השנה) בכוחות עצמו. רשתות המזון אינם משגיחי כשרות (אפילו של ראשי כולל).

      1. נו באמת… ודאי שכל אחד צריך תמיד לבדוק בעצמו ובפרט בפסח.
        ועדיין… רשת חרדית כמו יש חסד שיודעת מה זה מהדרין ופונה באופן ממוקד לציבור החרדי – צריכה לעשות הכל כדי למנוע תקלות והטעיות לצרכנים.
        גם אני שבודק כל מוצר כמעט נכשלתי כשלקחתי כמה חפיסות שוקולד מאותו מדף באותו אריזה זהה. אחר כך גיליתי שחלק מהדרין וחלק רבנוץ

    2. 5

      הסוכריות סודה כשרות לפסח
      תשלחו לי הודעה מסודרת . ואשלח לכם תעודת כשרות

    3. 4

      גם בבר כל אלעד באם זה בעיה מונח מוצר שוקולד מריר ורד הידוע כל השנה עם כשרות לפסח נסתרת של הרבנות צפת

    4. 3

      גם בבר כל אלעד מונח שוקולד מריר של ןןרד הגליל עם כשרות לפסח נסתרת של הרבנות צפת וזה עומד במקום מרכזי(לא יודע אם זאת בעיה..)

    5. 2

      יש.חסד. היא. רשת. למהדרין. וזה. טעות. של. אחד. העובדים. כל. הטעויות. תוקנו.
      .עוזר. דוד. מאור