לקראת הקמת הממשלה: נמשך בליץ החקיקה בכנסת

אבי רבינא ואיתי גדסי No Comments on לקראת הקמת הממשלה: נמשך בליץ החקיקה בכנסת

בשעה זו מתקיימים בוועדות המיוחדות שהוקמו, הדיונים בהצעות החוק שנועדו להכשיר את הקרקע להקמת ממשלת הימין

צילום: Hadas Parush/Flash90

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נמשך בליץ חקיקת חוקי הקואליציה בכנסת: בשעה זו מתקיימים בוועדות המיוחדות שהוקמו, הדיונים בהצעות החוק שנועדו להכשיר את הקרקע להקמת ממשלת הימין. ארבעת החוקים שמקודמים הם החוק שיאפשר לדרעי לכהן כשר, חוק הרחבת סמכויות השר לביטחון פנים, חוק ביטול האפשרות לפיצול של ארבעה ח"כים מסיעה אם אינם מהווים שליש סיעה והחוק שיעגן את סמכויות של שר נוסף במשרד ממשלתי.

כזכור, אמש עברו בכנסת בקריאה טרומית ארבעת החוקים וכעת הוועדות דנות בהם לקראת הגשתם לקריאה ראשונה עוד השבוע.

הבוקר אישרה מליאת הכנסת הקמת שתי ועדות מיוחדות לדיון בהצעות החוק להרחבת סמכויות שר הבט"פ והצעת החוק שתאפשר לדרעי לכהן כשר. בראש הוועדה לעניין חוק דרעי יעמוד ח"כ שלמה קרעי ובראש הוועדה שתדון בחוק המשטרה יעמוד ח"כ אופיר כץ.

יו"ר הוועדה ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) בפתח הדיון בהצעת חוק כשירותם של שרים: "הפירוש ההכרחי לפיו אדם רשאי לכהן כשר אם לא ריצה עונש מאסר בפועל לא מקובל על היועמ"שית ולכן אנחנו כאן כדי להבהיר זאת ולשלול פרשנות מוטעית; אם זה לא מוצא חן בעיני מאן דהו, שיתכבד לרוץ לכנסת ואם ייבחר יוכל לשנות את החוק. מרגע שהחוק חוקק דעתו לא נחשבת יותר משל כל אדם מן היישוב או של ח"כ מהאופוזיציה".

צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בתוך כך, יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי נאמה היום בכנס נגד השחיתות שהתקיים בכנסת: "בימים אלה אנחנו נאבקים בחקיקה שרוצה לקחת את משטרת ישראל ולהפוך אותה לחלק ממפעל השחיתות הגדול, להפוך אותה למשטרה בשירות אלה שמנרמלים ומצדיקים שחיתות. אנחנו רואים "מתן ומתן", שמתנהל היום בין נתניהו לבין השותפים שלו".

בנאום במליאת הכנסת לציון יום השחיתות הבינלאומי נשא ח"כ עמיחי אליהו דברים ואמר: "שחיתות שלטונית מתרחשת כאשר שרים לא מוכנים להתעמת עם הפקידות כי לא נוח להם וכי הם פוחדים וכך הם מעלימים עין מעוולות, מבזבוזי כסף עצומים וממהלכים עקומים. זה משתלם. הם זקוקים לו והוא זקוק להם".

עוד הוסיף ח"כ אליהו: "אני רוצה להצביע על שחיתות נוספת, זוהי שחיתות שלבושה במחלצות של צדק ומשפט ודמוקרטיה, אבל היא המסוכנת מכולם, עד לרמה של סכנה לאומית. אני מתכוון כמובן לאותם יוצאי צבא ומשטרה שמתריעים כביכול על הסכנה לדמוקרטיה ובשם הדאגה לה הם משחקים עם המילה 'מרי'. כביכול הם ייצרו כאוס והוא יהיה חד צדדי.

כביכול הוא יוכל להישמר בתוככי מדינת ישראל, מבלי להשליך על מעמדה הגיאו-פוליטי. זו שחיתות משום שאתם קיבלתם את הדרגות כדי לשרת את מדינת ישראל כולה ולא את המחנה הפוליטי שלכם. זו שחיתות משום שאתם מופעלים מכוחו של מחשבה הזויה שאם המציאות לא מתנהלת בדרככם, הכל הולך לאבדון".

שר המשפטים גדעון סער אמר: "הקואליציה המתהווה החליטה שזה יהיה החוק הראשון שיובא לכנסת ה-25. בכך הממשלה החדשה – במו ידיה – החליטה להטביע במצחה אות קלון. והיא תהיה ממשלת הקלון".



0 תגובות