הזוכה החרדי לטוקר: "אחרי 25 שנה – הגיע הזמן"

    נתי קאליש 2 Comment on הזוכה החרדי לטוקר: "אחרי 25 שנה – הגיע הזמן"

    היום פורסם כי יהודה גרובייס זכה ב"פרס אורי אורבך לתרבות יהודית" לשנת תשפ"ג. הוא שיתף את ההתרגשות בתכנית "זמן אוויר" אצל מנחם טוקר. "יש מאות יוצרים בציבור החרדי, גם לנו מגיע" | האזינו

    צילום: דיני גרובייס
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זוכה חרדי בפרס ב"פרס אורי אורבך לתרבות יהודית" לשנת תשפ"ג: השרה אורית סטרוק, שמשרדה אמון על הענקת הפרס, בישרה ליוצרים על זכייתם, והודתה להם על תרומתם הייחודית לעולם התרבות היהודית. השרה, שהיתה בין יוזמי הפרס לפני כשבע שנים, ציינה כי היא מרגישה זכות גדולה להעניק את הפרס השנה, ובכוונתה לפתח בקרוב כלים נוספים שיעודדו יוצרים ויצירות בתחום התרבות היהודית. "תחייתה של תרבות יהודית עשירה, מגוונת, מעמיקה, מתחדשת ומעצימה היא חלק מהותי מתחיית האומה בארצה" – אמרה השרה.

    גרובייס התראיין לתכנית "זמן אוויר" עם מנחם טוקר. "קיבלתי את הטלפון מהשרה סטרוק, היא זו שדחפה את המיזם הזה של הפרס. אני כבר 25 שנה בתחום הזה, הוצאתי כבר 105 סרטים, ולא קיבלתי שום פרס ממסדי או עיטור. גם לציבור שלנו מגיע סרטים מותאמים, אנחנו חיים במדינה שיש בה שיוויון, אם המיעוטים חשובים, צריך להגיע לנו גם תרבות טובה".

    "יש מאות יוצרים בציבור החרדי, אף אחד לא נותן דחיפה לענף הזה. אני חולק את התואר עם עוד שניים. פתאום רואים שיש עולם שלם שך עשייה, שפתאום זוכה להכרה. הפרס יעזור לי לסגור את הסרט שצילמתי בפולין על הבעל שם טוב" הוסיף גרובייס.

    פרס אורי אורבך לתרבות יהודית נועד לבטא הוקרה ליוצרים המבטאים ביצירותיהם את עולם התרבות היהודית, מסורותיה וערכיה במגוון תחומי-יצירה, ולעודד את המשך היצירה בתחומים אלה. בכל שנה נבחרים ששה תחומי-יצירה, השנה נבחרו התחומים: מוזיקה, אומנות פלסטית, תיאטרון, קולנוע, ספרות ושירה, ומפעל-חיים. הפרס נקרא על שם אורי אורבך ז"ל, יוצר, אמן וחלוץ בתחום התרבות היהודית.

    האזינו לריאיון המלא:



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      בושה וחרפה , רק אשכנזים זוכים

    2. 1

      וואואוואואו כבוד גדוללל לגרובייס!!!