"מחאה עממית על כבוד התורה" | הפרשנים

    אסתי פלד No Comments on "מחאה עממית על כבוד התורה" | הפרשנים

    הפרשן אבי גרינצייג במהדורה המרכזית: "ההתעלמות הזו היא כמו אמירה לציבור החרדי -'לא סופרים אתכם'". ארליך: "אי אפשר ללכת נגד הסנטימנט של מאות אלפי חרדים"

    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המחאה נגד אנג'ל: הפרשנים אבי גרינצייג ואריה ארליך, שוחחו הערב (ראשון) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית.

    אבי גרינצייג: "אין ספק שמאפיית אנג'ל ספגה מכה כלכלית. המילה חרם אינה מדויקת. זו מחאה עממית על כבוד התורה. ואז בא אותו נכד עם טקסטים שאי אפשר לחזור עליהם בשידור, בשפה אלימה ובוטה על גבול האנטישמית. נראה שאנג'ל מנהלים את זה באופן שלילי. אם הם היו מחפשים לסיים את הסיפור היו מוציאים הודעה של הסבר, או יושבים עם בר לב ועושים משהו, אבל ההתעלמות הזו היא כמו אמירה לציבור החרדי -'לא סופרים אתכם'".

    אריה ארליך: "כשבר לב מפגין בהתרסה מול ביתו של מרן ראש הישיבה, ממנהיגי הציבור החרדי. התגובה הספונטנית בשטח החרדי היא – אנחנו לא מחזקים את הדבר הזה. אין לנו שום בעיה עם מחאות. בר לב עצמו מוחה כבר כמה שבועות… הניסיון להתריס נגד גדולי התורה אצלנו הוא קו אדום. 

    לדבריו: "אי אפשר ללכת נגד הסנטימנט של מאות אלפי חרדים. אחרי חודשים שצד אחד במדינה סוגר את השמים ומקפיא את המשק ועוד – אומר הציבור החרדי גם לנו יש כוח במדינה. וזו קריאה מאוד ספונטית. 

    ארליך הוסיף: "כשראיתי את ערימות הלחם שלא נקנה נחמץ ליבי ואמרתי לעצמי אולי זה לא מוצדק, ואז ראיתי את אותו פוסט נאלח… ואתה מבין שהחברה החליטה להתרסק ביחד עם בר לב".

    גרינצייג: "הציבור שלנו לא ממהר לעשות צעדי מחאה על כל דבר, אבל כשפוגעים בגדולי הדור אנחנו נלחמים. אף אחד לא מתווכח על זכותו של בר לב להפגין בכל מקום, אבל אף אחד לא יכול לבקש מאיתנו אחרי זה לקנות אצל האיש הזה".



    0 תגובות