"ערים מועטות שניתן לצעוד בהן עם כיפה ללא אבטחה"

    אבי יעקב No Comments on "ערים מועטות שניתן לצעוד בהן עם כיפה ללא אבטחה"

    הפורום העולמי לחיזוק ערכי שלום וביטחון התקיים בפעם השישית בבאקו. בכינוס השתתפו; ראשי מדינות, ארגונים בינלאומיים, חוקרים ומנהיגי דתות. מנכ"ל קרן ׳ועידת רבני אירופה׳ גדי גרוניך: "מאז ה-7 באוקטובר אני חש רתיעה והתרחקות של מנהיגים שהיו בקשר רציף עם הקהילות היהודית. יש כיום ערים מועטות בעולם בהם אני יכול לצעוד עם כיפה ללא אבטחה"

    צילום: מטה 'ועידת רבני אירופה' מינכן
    21:54
    18.05.24
    נתי קאליש No Comments on חשש: אין אישור לקיום ההדלקה של ר' מיילך בבית שמש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בצל מלחמת חרבות ברזל והעלייה באנטישמיות: הפורום העולמי לשלום וביטחון נערך בפעם השישית בעיר באקו שבאזרבייג'ן. המטרה העיקרית של הפורום ליצור דיאלוג בין ראשי מדינות, ארגונים בינלאומיים, חוקרים ומנהיגי דתות כחלק מחיזוק ערכים של שלום וביטחון העולמי.

    הכנס התקיים במשך שלושה ימים וכולל סדרה של מפגשי מליאה ודיוני פאנל של פקידי ממשל, נציגים מארגונים בינלאומיים, אנשי תרבות בולטים, עיתונאים, מנהיגי דתות ואנשי רוח מכל העולם.

    שנת 2023 הסתיימה עם עלייה של כ-235% באירועי האנטישמיות, בהשוואה לשנת 2022, כאשר 43% מהאירועים שנוטרו התרחשו בארצות הברית ו-35% מהם התרחשו באירופה. כך עלה מדו״ח משותף של משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות, ההסתדרות הציונית והסוכנות היהודית שפורסם בינואר 2023. המגמה ממשיכה להסלים בעקבות המשך מלחמת 'חרבות ברזל'

    .

    מנכ"ל קרן ׳ועידת רבני אירופה׳ וראש מטה נשיא הועידה, גדי גרוניך שהשתתף בכינוס התייחס לעלייה באנטישמיות מאז השבת השחורה: "אני מאמין שמנהיגי הדתות צריכים לקחת יותר אחריות בכדי לקדם ערכים של הבנה, סובלנות ושותפות בין בני האדם שחיים בעולם הזה. כיום לצערי, העיר באקו שבאזרבייג'ן היא אחד מהמקומות היחידים שאני יכול לצעוד ברחוב כיום עם כיפה ללא פחד ולבקר בבית הכנסת ללא אבטחה כבדה של משטרה שמלווה אותי. 

    ״מאז ה-7 באוקטובר אני חש רתיעה והתרחקות של מנהיגי הדתות שהיו בקשר עם הקהילות היהודיות. יחד עם זאת, אני מאמין בדיאלוג וביכולת שלנו לתקן את היחסים שנפגעו במהלך המלחמה. על המנהיגים הדתיים לקחת את האחריות ולהשפיע על הפוליטיקאים לעצירת גילויי השנאה והאנטישמיות. אנחנו צריכים להרים את הקול שלנו ביחד נגד גילויי השנאה".

    ניהאל סעד, יו"ר ברית הציביליזציות ב-UN הצהירה בכינוס כי "האומות המאוחדות מביעה עמדה נוקשה ובלתי מתפשרת כנגד כל פשעי שנאה גזעניים נגד קהילות דתיות הנגרמות כתוצאה מעמדות של אנטישמיות, איסלאמפוביה ושנאה כנגד הנצרות".



    0 תגובות