פרופ' מבורך על האומיקרון: "הווריאנט החדש משתלט"

    מהדורת הבוקר No Comments on פרופ' מבורך על האומיקרון: "הווריאנט החדש משתלט"

    פרופ' דרור מבורך ב"מהדורת הבוקר סוף השבוע": אנחנו מגיעים היום כבר ל70-80 אחוז של הווריאנט החדש, והצפי שהאומיקרון המקורי יעלם. בדרך כלל הווריאנט החדש משתלט. אני ממליץ על מסיכת N-95 ולא פשוטה כי היא יותר יעילה ואני משתמש בה כבר שנתיים. היא מסייעת גם לא להידבק וגם לא להדביק"

    צילום: פלאש90
    8:35
    26.04.24
    אליהו גרין No Comments on התחזית: השרב נשבר, אך עדיין יהיה חם מהרגיל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בראיון מיוחד לקראת תחילת התפשטות הווריאנט החדש של זן הקורונה האומיקרון. כתב "קול חי" צבי טסלר פתח בסקירה מרתקת על מצב התחלואה: "אנחנו כרגע מדברים על 13-14 אלף מאומתים ביום אחרי שהיינו באזור ה-6,000. עלינו כמעט פי שלושה. העלייה הזו קורית בקצב מאוד גבוה, אפילו טיפה יותר מהגל החמישי כשהתחיל. אנחנו מדברים על מקדם הדבקה של 1.4. כרגע זה בעיקר במגזר הכללי, אבל לאט לאט גם במגזר החרדי".

    הזן שכרגע הופך לדומיננטי זה 1.2 – אומיקרון השני. הוא מתפשט בכל בעולם ומכה בעיקר במקומות שבהם שיעור ההתחסנות נמוך. אף אחד לא חשב שנהיה כל כך מהר בגל תחלואה קשה חדש. יש מקומות בעולם שהגל הזה כבר מתחיל לדעוך" ציין טסלר.

    פרופ' דרור מבורך מנהל מחלקות פנימיות ומחלקות הקורונה בבית החולים "הדסה": "אצלנו אין עלייה בחולים קשה. לוקח לזה בדרך כלל שבועיים וגם יכול להיות הבדלים במקומות אחרים בארץ. ירושלים הייתה בעבר החלוצה והעלייה בה הייתה גבוהה במיוחד. יש היערכויות ברמה ארצית ויש ברמת בית החולים".

    "אנחנו יודעים מה לעשות כי כבר היינו בזה בשנתיים האחרונות. באומיקרון ראינו שיש הרבה יותר חולים לא מחוסנים אבל גם מחוסנים הגיעו במיוחד מבוגרים ובעלי מחלות רקע. אנחנו מגיעים היום כבר ל70-80 אחוז של הווריאנט החדש, והצפי שהאומיקרון המקורי יעלם. בדרך כלל הווריאנט החדש משתלט"

    "אני מצר על זה שלא נערכו רוחבית לגל נוסף. בבתי הספר עדיין אין מערכות לטיהור אוויר שמורידים את הסיכון להידבקות. דבר שני, חינוך לשימוש נכון במסכות. יש התרופפות בציבור בעניין הזה. כשאני מעיר לאנשים אני מקבל לפעמים מבט זועם ולפעמים 'סליחה, שכחתי'. אני ממליץ על מסיכת N95 ולא פשוטה כי היא יותר יעילה ואני משתמש בה כבר שנתיים. היא מסייעת גם לא להידבק וגם לא להדביק"

    "החיסונים – יש עדיין עשרות ואולי מאות אלפי אנשים שלא חוסנו. גם חיסון שלישי אין מספיק. כל הדברים האלה הייתי מצפה לקצת יותר פעילות להנגיש את זה ולהסביר" סיים פרופ' מבורך.



    0 תגובות